HAMSİLİ PİLAV

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Münâfığın alâmeti üçtür; konuştuğunda yalan söyler, söz verdiğinde sözünden döner, kendisine bir şey emânet edildiğinde emânete hıyânet eder.” 
(Buhârî, İmân, 24; Müslim, Îmân, 107)


Selâmün aleyküm,
Balık mevsimi gelse de doya doya hamsi yesek diye beklerdim hep :)
Çoook uzun zamandır da hamsili pilavın tadını merak ediyordum. Acaba beğenirmiyim beğenmezmiyim diye tereddüt ediyordum.
Bi gün babam işten eve elinde hamsiyle dönünce bununla hamsili pilav yapacağım dedim :)
Denedim ve beğendik :) Hatta bi hafta sonra ablama da yaptım o da beğendi :) Sizde yapın yiyin beğenin :D

HAMSİLİ PİLAV
Malzemeler
1 kilo hamsi
3 su bardağı pirinç
2 havuç
1 tutam maydanoz
1 tutam dereotu
Sıvıyağ
Tuz
Su

Yapılışı
Önce pilavımızı hazırlıyoruz. Pirinci yıkayıp suyunu süzdürüyoruz.
Tencereye yağımızı ekliyoruz. Üzerine pirinçleri ve rendelediğimiz havuçları koyup kavuruyoruz. Sıcak suyunu ve tuzunu ekleyip pişmeye bırakıyoruz.
Dereotu ve maydanozu ince ince doğruyoruz.
Pilav tam pişmeden %70 kıvamında ocaktan alıyoruz.
İlk sıcaklığı geçtikten sonra doğradığımız dereotu ve maydanozu ilave edip karıştırıyoruz.

Temizlenmiş olarak aldığımız hamsilerin kılçıklarını da ayıklıyoruz ve tuzluyoruz.
Düz bir şekilde hamsileri açıyoruz.
Yuvarlak küçük cam borcamı sıvıyağ ile güzelce yağlıyoruz.
Hamsilerin sırt tarafını tepsiye getiriyoruz. Hiç aralık bırakmadan yan yana tepsiye döşüyoruz. Kenarlarını döşerken tepsiden sarkacak şekilde ayarlıyoruz.
Pilavı dikkatlice tepsiye hamsilerin üzerine boşaltıyoruz. Üzerini düzleştiriyoruz.
Sarkan hamsileri pilavın üzerine doğru kapatıyoruz.
Pilavın üzerine de hamsileri yine sık sık aralık bırakmadan döşüyoruz. (ben yan yana döşemiştim ama pişince küçülüyorlar ve araları açılıyor. Siz üst üste gelecek şekilde döşeyin ki araları açılmasın)
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişiriyoruz.
Afiyet olaaa...

Yorumlar