ISPANAKLI KEK

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Kesin olarak inananlar için yeryüzünde ve kendi nefislerinizde birçok alametler vardır. 
Hâlâ görmüyor musunuz?” (Zâriyât, 20, 21)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Oruç, bir kalkandır.” 
(Tirmizi, Deavât, 86)

Selâmün aleyküm,
Eski tarifimi güncelledim :) Dün yaptım ve değişik şekilde sundum. Dedim ki tarifi de güncelleyeyim herkese fikir olsun...

Bu keki ilk defa gördüğümde ve o yeşilliğin ıspanak olduğunu duyunca çok şaşırmıştım :) 
Yok artık demiştim ama cidden ıspanakmış :)
Aradan çok zaman geçti ve ben hiç denememiştim.
Bi ara nereden estiyse esti hadi yapayım dedim. İyi ki yapmışım :)

ISPANAKLI KEK
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı püre haline getirilmiş ıspanak (yaklaşık yarım kilo)
1 su bardağından 1 parmak eksik süt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un

Üzeri için
1 su bardağı süt
1 paket krem şanti
Çilek

veya

Çikolata sos

Yapılışı
Öncelikle süt ve ıspanakları (çiğ haliyle) rondodan geçirip püre haline getiriyoruz.
Yumurta ve şekeri çırpıyoruz.
Sıvıyağ ve ıspanak püresini ekleyip tekrar çırpıyoruz.
Un, kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip karıştırıyoruz.
Yağlanmış fırın kabımıza harcımızı boşaltıp 170 derece fırında pişiriyoruz.
Pişen keki fırından çıktıktan sonra soğumaya bırakıyoruz.
Soğuyan kekin kenarlarından biraz kesip rondodan geçiriyoruz.
İsteğimize göre süsleyip sunum yapıyoruz :)

** Krem şanti ile süsleyeceksek 1 su bardağı süt ile hazırladığımız krem şantiyi kekin üzerine güzelce sürüyoruz.
Rondodan geçirdiğimiz kek kırıntılarını krem şantinin üzerine serpiyoruz.
Buzdolabında dinlendikten sonra çilek dilimleriyle süsleyip servis yapıyoruz.

**Çikolata sos ile süsleyeceksek kek dilimlerinin üzerine çikolata sos sıkıyoruz.
Ve kek kırıntılarını üzerine serpiyoruz.

Afiyet olaaa...

Keki borcamda, muffin kaplarında yada kek kalıbında yapabilirsiniz
Çikolata soslu ıspanaklı kek
Çikolata soslu ıspanaklı cupcake
Ispanaklı kek
Ispanaklı cupcake

Yorumlar

Yorum Gönder