KEMİK SUYUNA ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Biz onları (peygamberleri), yemek yemez birer (cansız) ceset olarak yaratmadık. Onlar (bu dünyada) ebedî de değillerdir.”
(Enbiyâ, 8)

Rasûlullah (sav) buyuruyor:
“Ey insanlar! Duydum ki sizler, peygamberinizin vefât edeceğinden korkuyormuşsunuz! Benden evvel gönderilip de ümmeti içinde dâimî olarak kalmış bir peygamber var mıdır ki ben de sizin içinizde sürekli kalayım? İyi biliniz ki ben Rabbime kavuşacağım! O’na siz de kavuşacaksınız! Muhakkak ki bütün işler, yüce Allâh’ın izni ile cereyân eder.
(Buhârî, Salât, 80; İbn-i Sa’d, II, 227)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Nasılsınız? Ben pek iyi değilim bugünlerde.
O yüzden pek ilgilenemiyorum sayfamla.
Ufak (pek ufak değil aslında) bi sıkıntı yaşıyoruz.
İnşallah hayırla sonuçlanır da bende rahata ererim...
Sizde dua edin feraha erelim inşallah...

Sık sık yaptığım arpa şehriye çorbasını bu sefer kemik suyu ile yaptım.
Ben bi kase içebildim, gerisi bana nasip olmadı, ama çok lezzetli olmuştu.
Sizinde evde önceden kemik suyunuz varsa mutlaka denemelisiniz...

KEMİK SUYUNA ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI
Malzemeler
2 yemek kaşığı arpa şehriye
2 adet domates
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı sıvıyağ
2 diş sarımsak
1 çay kaşığı kuru fesleğen
Tuz - Karabiber
Kemik suyu 4-5 su bardağı (ben full kemik suyu koydum, isterseniz normal su ile karışık yapabilirsiniz)

Yapılışı
Domateslerin kabuklarını soyuyoruz.
Sarımsakları ve domatesi rendeliyoruz ve tencereye koyuyoruz.
Sıvıyağ ve salçaları ilave edip kavuruyoruz.
Kemik suyunu ekleyip orta ateşte pişiriyoruz.
Arpa şehriye ve baharatları ekliyoruz.
Şehriyeler yumuşayana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olaaa...

Yorumlar

Yorum Gönder