BUHARDA PORTAKALLI FİNCAN KEK

 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
 Cenâb-ı Hak buyuruyor:“Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de
itaat edin…” 
(Nisâ, 59)

Rasûlullah (sav) buyurdular:“Kim devlet başkanına ihânet ederse, Allah da ona ihânetinin cezasını verir.”
(Tirmizî, Fiten 47. Ahmed İbni Hanbel, Müsned, V, 42, 49)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
2010 yılında ehliyet kursuna giderken orada bi abla tencerede kek yaptığını ve çok güzel olduğunu söylemişti.
Ben ilk defa duymuştum ve çok şaşırmıştım.
Ama sonra hiç yapmayı akıl edememiştim :)
Çoook şey kaybetmişim çünkü bu kekler mükemmel oldu.
Aslında yine yapmak aklımda yoktu.
Canım çikolata çekmişti. Böyle zamanlarda şipşak hazırlanma kolaylığından dolayı creme ole yaparım.
Tam creme ole yapacakken ben bi kek yapayım da üstünü creme ole ile süsleyeyim dedim :)
Buharda fincan kek tarifini de daha önce görmüştüm. Hemen yapıverdim :)
Hem çok çabuk pişiyor, hem çok basit, hem mükemmel bi tadı ve kıvamı oluyor.

NOT: Creme ole fazla geliyor süslemek için. Geri kalanını kaşık kaşık yiyoruz ;)

BUHARDA PORTAKALLI FİNCAN KEK
Malzemeler
1 adet portakal
1 su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
1 su bardağı süt
- Tereyağ

Üzeri için
1 paket çikolatalı creme ole
2,5 su bardağı soğuk süt
Portakal kabuğu rendesi

Yapılışı
Portakalı yıkayıp uçlarını kesiyoruz.
Kabuğuyla birlikte dilimleyip rondodan geçiriyoruz.
Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.
Üzerine süt, kabartma tozu ve un ekleyip karıştırıyoruz.
Fincanları oda sıcaklığında tereyağı ile yağlayıp hazırladığımız kek karışımından 1 parmak boşluk kalacak şekilde paylaştırıyoruz.
Fincanları derin bir tencereye yerleştirip fincanların yarısına gelecek kadar tencereye sıcak su ekliyoruz.
Fincanların üzerini havlu ile örtüp kapağını kapatıyoruz.
Kaynamaya başlayınca altını kısıp 20 dakika pişiriyoruz.
20 dakikanın sonunda ocağı kapatıyoruz.
Tencerenin kapağını güzelce açıp fincanları çıkartıyoruz.
Üzeri için creme ole'yi arkasındaki tarife göre hazırlıyoruz ve portakal kabuğu rendesi ile süslüyoruz.
Afiyet olaaa...
HAZIRLIK AŞAMALARI
NEFİS GÖRÜNÜYOR DİMİ :)

Yorumlar

Yorum Gönder